TEKST DO SFORMATOWANIA WEDŁUG POLECEŃ NAUCZYCIELA
Wymagania edukacyjne z informatyki
Obszary aktywności ucznia podlegające ocenie:
Umiejętności:
rozwiązywanie problemów za pomocą komputera
posługiwanie się komputerem
korzystanie z różnorodnych źródeł i sposobów zdobywania informacji oraz jej przedstawiania i wykorzystania
stosowanie komputerów do wzbogacania własnego uczenia się
łączenie umiejętności praktycznej z wiedzą teoretyczną
Wiadomości:
znajomość podstawowych metod pracy na komputerze
znajomość podstawowych pojęć i metod informatyki
znajomość wspólnych praw i mechanizmów informatyki, wiedza i umiejętność
jej praktycznego wykorzystania w zakresie bezpieczeństwa i higieny podczas
pracy przy komputerze
Postawa:
udział w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych (zaangażowanie, wysiłek)
udział w życiu szkoły (przygotowywanie prezentacji, gazetek itp.)
przestrzeganie regulaminu pracowni komputerowej
reprezentowanie klasy i szkoły w konkursach przedmiotowych.
Metody i narzędzia sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów
praca przy komputerze
uczestnictwo w zajęciach, aktywność na lekcji (na bieżąco)
sprawdzian umiejętności pracy przy komputerze
test wiadomości
prace dodatkowe - referaty, plansze dydaktyczne, prezentacje prac
udział w konkursach
Punkty uzyskane z prac klasowych i sprawdzianów przeliczane
są na stopnie wg następującej skali:
100 % + zadanie dodatkowe celujący
powyżej 90% -100% bardzo dobry
powyżej 75% - 90% dobry
powyżej 50% - 75 % dostateczny
50 % - 30 % dopuszczający
29% -0% niedostateczny
Kryteria oceniania
Ocenę celującą otrzymuje uczeń który:
- posiada wiedzę wykraczającą poza zakres materiału programowego,
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę z różnych źródeł
- wykazuje inicjatywę rozwiązywania konkretnych problemów w czasie lekcji
- wykonuje z własnej inicjatywy dodatkowe prace,
- osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych,
- wykonuje prace na rzecz szkoły i pracowni (np. gazetki ścienne..)
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń który:
- opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
- sprawnie posługuje się komputerem i zdobytymi wiadomościami,
- samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne,
- biegle i poprawnie posługuje się terminologią informatyczną,
- biegle i bezpiecznie obsługuje komputer,
- biegle pracuje w kilku aplikacjach jednocześnie.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń który:
- dobrze opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału programowego,
- posługuje się terminologią informatyczną, ~ poprawnie i bezpiecznie obsługuje komputer,
- z pomocą nauczyciela rozwiązuje problemy wynikające w trakcie pracy.
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń który:
- w sposób zadowalający opanował umiejętności i wiedzę
- zna terminologię informatyczną, ale ma trudności z jej zastosowaniem,
- poprawnie i bezpiecznie obsługuje komputer,
- nie potrafi rozwiązać problemów wynikających w trakcie wykonywania zadań programowych, nawet z pomocą nauczyciela,
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń który:
- częściowo opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału
- częściowo zna terminologię informatyczną, ale nie potrafi jej zastosować,
- bezpiecznie obsługuje komputer,
- zadaną pracę wykonuje z pomocą nauczyciela,
- ma problemy przy pracy w najprostszych aplikacjach,
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń który:
- nie opanował umiejętności i wiedzy z zakresu materiału programowego,
- nie zna terminologii informatycznej,
- nie stosuje bezpiecznej obsługi komputera.